در این که خواب یکی از ضروری ترین نیاز های بدن است هیچ شکی نیست اما باید توجه داشته باشید که بیش از حد خوابیدن نیز خود میتواند علامت برخی بیماریها باشد. مطالعات صورت گرفته نشان میدهد، افرادی که ساعات زیادی در طول روز میخوابند، ممکن است مبتلا به بیماریهای قلبی – عروقی و دیابت بوده یا خطر مرگ در آنها به مراتب بیشتر شود. در نتیجه باید این مورد را جدی بگیریم و اگر نشانه های آن را در خود و اطرافیانمان مشاهده کردیم حتما دلایل آن را بررسی کنیم.
ظی تحقیقات انجام شده مشخص شده که افسردگی و شرایط نامساعد اجتماعی- اقتصادی ارتباط تنگاتنگی با خوابیدن بیش از حد دارد و اثرات منفی را بر سلامت جسم و روح میگذارد. به عنوان مثال، افرادی که از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند، دسترسی کمتری به مراکز درمانی داشته و همین امر، آنها را در معرض ابتلا به انواع بیماریها از قبیل مشکلات قلبی قرار داده که در نهایت خواب زیاد را به همراه دارد.
از دلایل عمده ای که میتوان برای پرخوابی از آن نام برد وارد نشدن به مرحله خواب عمیق دانست، زیرا چنین افرادی خواب آرامی ندارند. این قبیل افراد ممکن است ساعات زیادی از شبانه روز را خواب باشند ولی این مسأله باعث میشود تا پس از بیدار شدن همچنان احساس خستگی و کسالت کنند. «آپنه» یا وقفههای ایجاد شده در خواب یکی از دلایل احساس خستگی در طول روز است.
از دیگر نشانه های دیگر بدخوابی وقفههای تنفسی در خواب است که نوعی اختلال تنفسی در خواب محسوب میشود که فرد هنگام خواب دچار قطع یا افت تنفس شده به طوری که برای چند لحظه، تنفس قطع میشود. چنین افرادی معمولاً شبها خواب راحت و عمیقی نداشته و در طول روز کسل هستند.
فرهنگ سازمانی به مجموعه ارزشها، هنجارها، سیستمها، نمادها و مفروضات مشترک میان کارکنان یک سازمان است. حقیقت آن است که داشتن یک فرهنگ سازمانی متمایز و نه تقلید از شرکتهای دیگر به شرکتهای بزرگ کمک میکند، تا به نتایج بسیار درخشان دست پیدا کنند.
هر یک از این شرکتها با اتحاد، یکپارچگی و همسو کردن برند با فرهنگ سازمانی خود توانستهاند موتور محرکه رشد و سود بیشتر را نیرومندتر سازند. رهبران این شرکتها به این نکته پ بردهاند که یک فرهنگ سازمانی متمایز و قوی، مساوی است با یک برند متمایز و قدرتمند. داشتن یک برند شگفتانگیز، میتواند یاریدهنده پیشرفت یک فرهنگ سازمانی شگفتانگیز باشد. فرقی نمیکند فرهنگ سازمانی شما دوستانه باشد یا رقابتی، حمایتگر باشد یا تحلیلگر؛ مهم آن است که .
.فرهنگ سازمانی و برند شما، با اهداف و ارزشهای یکسانی هدایت شوند.
این بهانه ها نه به دلیل آن است که نمیخواهند بخوابند بلکه به دلیل این است که مغزشان به طور طبیعی سرگرم کار است و برای به رختخواب رفتن آمادگی ندارد. گاهی نبود کالای خواب متناسب نوجوان در این سنین باعث بد خوابی آنها میشود امروزه تشک طبی نوجوان نیز متناسب با فیزیک و شرایط جسمانی یه نوجوان توسط شرکت های تولید کننده تشک خارجی و تشک ایرانی مانند تشک رویا و تشک خوشخواب تولید و به بازار عرضه شده است. گاهی با خرید تشک مناسب نوجوان میتوانید به داشتن خوابی راحت در ساعات معین برای نوجوان و کودک خود کمک کنید. البته گاهی برخی افراد بخاطر داشتن مشکلات مالی، گران بودن این تشک ها را بهانه می کنند. فروشگاه اینترنتی بازرگانی سینا این امکان را برای همه هموطنان خود ایجاد کرده تا بتوانند این تشک طبی را به صورت خرید اقساطی تشک تهیه کنند و مورد استفاده قرار دهند.
در دوران بلوغ، ساعت بیولوژیک بدن تغییر میکند و به نوجوان میگوید که شبها دیرتر بخوابد و صبحها دیرتر بلند شود. این تغییر ظاهراً به این دلیل است که هورمون ملاتونین در نوجوانان نسبت به کودکان و بزرگسالان در ساعات دیرتر شب تولید میشود و این امر، به خواب رفتن نوجوانان را دشوارتر میسازد.
به این پدیده سندروم (نشانگان) تأخیر در مراحل خواب گفته میشود. این عارضه با این که بسیار شایع است امّا بر روی همه نوجوانان اثر نمیگذارد. البته تغییرات در ساعت بدن، تنها دلیل مشکل خواب در نوجوانان نیست. بسیاری از مردم مشکل بیخوابی دارند. متداولترین دلیل بیخوابی استرس است امّا دلایل دیگری نظیر ناراحتیهای جسمی (مثل سردرد، گرفتگی بینی به هنگام سرماخوردگی)، مشکلات هیجانی (مثل مشکلات خانوادگی یا ارتباطی)، و حتی محیط خواب (مثل گرم بودن یا سرد بودن یا پر سروصدا بودن اتاق خواب) انتخاب محل نامناسب و استفاده از کالای خواب غیر استاندارد برای خواب شبانه و گاهی چرت های وسط روز برای رفع خستگی، نیز برای آن وجود دارد.
بازرگانی سینا نماینده رسمی تشک های ایرانی و خارجی همچون تشک رویا ، تشک خوشخواب و ....
استراتژی برند راهی امن جهت حرکت به سوی برندسازی موفق در ذهن مخاطبان است. بازاریابان همیشه میان دو هدف به ظاهر متناقض در حال حرکت هستند که بتوانند برند خود را از دیگر رقبا متمایز سازند و همچنین آن را در مرکز دستهبندی صنعت خود قرار دهند.
برندهایی مانند کوکاکولا در میان دستهبندی نوشیدنیهای غیرالکلی و مک دونالد در میان فستفودها، بهترین و مناسبترین گزینه نمایندگی برندهای هم نوع خود به شمار می روند. این دو، اولین برندهایی هستند که به ذهن خطور می کنند و میتوانند به عنوان یک مرجع و منبع برای مقایسه از آنها بهره برد. این برندها به پویایی برندهای هم خانواده خود نیز کمک می کنند از جمله ذائقه و سلیقه مصرف کننده، قیمت و سرعت و جهت ابتکارات و نوآوریها. برندهای متمایزی مانند تسلا در میان برندهای خودرو و Dos Equis در آبجو یک سر و گردن از بقیه برندها بالاتر بوده و از رقابت مستقیم با دیگر برندهای مرکزی بسیار محبوب اجتناب می کنند.
ایجاد تعادل مناسب میان مرکزیت قرار دادن برند و متمایز بودن بسیار حیاتی است. چرا که انتخابهای یک شرکت نه تنها بر چگونگی ذهنیت درباره برند بلکه بر میزان فروش و قیمت و در نهایت میزان سودمندی آن تاثیرخواهد گذاشت. با این حال، بازاریابان همچنان فاقد ابزار مورد نیاز جهت ایجاد توازن مناسب هستند. به طور مرسوم، شرکت ها به طور جداگانه به تجزیه و تحلیل موقعیت برند و عملکرد تجاری پرداخته اند. بازاریابان برای یافتن شکاف های بازار و سنجش احساس مردم نسبت به برندشان از نقشهها و برنامههای موقعیتیابی مفهومی بهره بردهاند که به طور معمول بیانگر ذهنیت مصرف کنندگان از برند یا محصولات در ابعاد مختلف است؛ مانند بودجه در مقابل اضافه بها و یا هیجان انگیز و تند تیز در مقابل ملایمت و اعتدال. جهت ارزیابی عملکرد، از مجموعههای متفاوتی از ابزارهای استراتژیک که برند را بر اساس معیارهایی مانند سهم بازار، نرخ رشد و سودآوری ترسیم کرده و یا می سنجد، بهره بردهاند.
آژانس تبلیغاتی پرمون طرح ارائه دهنده خدماتی چون دیجیتال مارکتینگ ، تیزر تبلیغاتی و....
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تحقیقات انجام شده توسط دکتر الکساندر کالینکین، متخصص قلب و مغز و اعصاب از دانشگاه ام گ او روسیه، افرادی که در تاریکی کامل نمی خوابند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی افزایش می یابد. از سوی دیگر افرادی که قبل از طلوع آفتاب بر می خیزند نیز با بیماری های گوناگون رو به رو می شوند. در این مقاله به مشکلاتی که خوابیدن با چراغ روشن ایجاد خواهد کرد اشاره می کنیم.
تحقیقات نشان می دهد که بین روشنایی بیش از حد و خواب ارتباط عمیقی وجود دارد. بیماری های قلبی و عروقی ارتباط مستقیمی با خواب در تاریکی دارد.
با توجه به گفته های این دانشمند روسی، نور تنظیم کننده اصلی تولید ملاتونین است که به سلولهای بدن سیگنال می دهد که شب فرا رسیده است. هر سلول با توجه به زمان خود کار می کند، به طوری که ماهیت دوره ای برخی از سلول ها 24 ساعته است و ملاتونین فرمان را برای تنظیم این چرخه می دهد. اگر شما در شب در تاریکی نخوابید ملاتونیوننمی تواند دستور لازم برای خواب را به مغز شما برساند
بازرگانی سینا نماینده رسمی تشک های ایرانی و خارجی همچون تشک رویا ، تشک خوشخواب و....